Jak prawidłowo sporządzić regulamin sklepu internetowego?
Jak prawidłowo sporządzić regulamin sklepu internetowego? https://adwokatgabrysiak.pl/wp-content/uploads/2024/10/jak-prawidlowo-sporzadzic-regulamin-sklepu-internetowego-1024x683.jpg 1024 683 Kancelaria adwokacka Katarzyna Gabrysiak Kancelaria adwokacka Katarzyna Gabrysiak https://adwokatgabrysiak.pl/wp-content/uploads/2024/10/jak-prawidlowo-sporzadzic-regulamin-sklepu-internetowego-1024x683.jpg
Regulamin sklepu internetowego to nie tylko wyraz obowiązku wynikającego z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale również podstawowy dokument regulujący zasady współpracy z klientami. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność online, powinni pamiętać, że poprawnie skonstruowany regulamin chroni zarówno interesy firmy, jak i klientów. Błędnie skonstruowany dokument prowadzić może do generowania sytuacji spornych, a w skrajnych przypadkach nawet do ukarania przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Elementy regulaminu sklepu internetowego
Każdy regulamin sklepu internetowego powinien zawierać m.in. następujące elementy:
- dane sprzedawcy –pełne dane firmy, w tym nazwę, adres siedziby oraz NIP i inne wymagane dane identyfikacyjne,
- warunki zawierania umów – zasady dotyczące składania zamówień, płatności, moment zawarcia umowy sprzedaży, zasady dostawy towarów,.
- odstąpienie od umowy – zgodnie z obowiązującymi przepisami, konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, jednakże przepisy precyzują dozwolone wyjątki od tej reguły
- reklamacje i zwroty – procedury reklamacyjne i warunki zwrotu towaru,
- ochrona danych osobowych – każdy sklep internetowy gromadzi dane osobowe klientów, dlatego regulamin także powinien odnosić się do tej kwestii, a sama strona internetowa powinna także posiadać podlinkowaną politykę prywatności.
Jak napisać regulamin zgodny z przepisami?
Regulamin powinien być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przede wszystkim przepisami kodeksu cywilnego oraz przepisami obowiązującymi w zakresie ochrony konsumenta. Niezgodności regulaminu z prawem mogą skutkować karami finansowymi, a także koniecznością jego zmiany w trybie natychmiastowym. Pamiętać należy, że w regulaminach można – a nawet należy – różnicować sytuację kupującego, który jest konsumentem od tego, który występuje w transakcji jako przedsiębiorca.
Podsumowanie
Nasza kancelaria, w ramach kompleksowej obsługi firm, przygotowuje dokumenty niezbędne dla prowadzenia biznesu – w tym regulaminy i polityki prywatności. W celu zapoznania się z ofertą, zapraszamy do kontaktu.
Autor
Adwokat Katarzyna Gabrysiak
Adwokat, świadcząca również do września 2015 r. pomoc prawną jako radca prawny. Jako radca prawny obsługiwała liczne podmioty gospodarcze m. in. jednostkę budżetową Gminy Wrocław i Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu. Właściciel Kancelarii ATHENA we Wrocławiu. Specjalizuje się w szczególności w szeroko rozumianym prawie gospodarczym, rzeczowym i prawie odszkodowań.

- Posted In:
- Prawo cywilne